måndag 18 april 2011

Time to write something then...

Kajsa tipsar mig att skaffa en blogg som ett naturligt steg i resan mot mitt mål, I guess, SO HERE IT COMES!

Ofta händer det att jag funderar kring varför andra personer än jag själv skulle vilja ta del av mina små vardags eskapader, funderingar och framtidsplaner. Därav kommer det sig att jag skrivit dagbok i några år, till och från.
Ni vet, man börjar sådär i andra klass och skriver om hur mysigt det är med kaniner och kattungar till att i sexan sluta plita ned sina ord i en låst bok när man för femtonde gånger har skrivit om en ny kille som man kärat ned sig i och att man kanske inte borde ha ätit så mycket godis på en helt vanlig torsdag.
Sen börjar man igen när man är femton med att ibland skriva en eller tre rader och kanske den liten dikt om jazz, för att efter gymnasiet lagt på hyllan skriva dagbok om allt mellan himmel och EARTH, samt i mitt fall, en hejdundrans massa dikter... på svensk/engelsk och tillochmed bådatvå.

Hursom, summan av kardemumman; jag har inte skrivit ut min känsla och längtan eller sprutat idéer ut över internet så som det är tänkt att jag ska göra nu. Ett slags bollplank, eller varför inte trampolin (?) till mina drömmar kanske man kan beskriva denna nyligen skapade blogg som?

Ja, jag ska skriva lite om alltmöjligt, men framförallt (troligen?)
MINA VINTAGE PLAGG
och mina drömmar som jag tagit första steget mot att förverkliga
I guess.


Ett av mammas underbara sjuttiotalsklänningar kom nyligen dimpandes ned i min famn, i en helt underbar aprikosfärg (Aj Lööööve!)
men oturligt nog sitter den icke som den smäck man skulle kunna önska
på mig, så jag har den uppe för bugivning på tradera just nu.





Kolla in på tradera om ni like;
www.tradera.com/Vintage-Boho-TREND-Chic-Preppy-Aprikos-klanning-70-tal-auktion_301743_131784156



En liten kul grej som jag hade tänkt börja med för att styra upp mitt liv,
eller kanske snarare min disciplin är att utmana mig själv lite mer. Dvs någon slags "veckans utmaning".
Jag menar, det är vår och mitt liv leker som mest när solen skiner och jag känner mig lite mer än måttligt produktiv.
So denna vecka utmanar jag mig själv till att ta EN JOGGING TUR OM DAGEN.
Våren är ju joggingens tid, och jag blir fett mycket piggare, och faktiskt även klokare skulle jag vilja påstå, när jag motionerar, på ett eller annat vis.
Om jag klarar sex av sju dagar denna vecka kommer jag känna mig stolt.
Meeeen, målet är ändå sju.

MÅNDAG IS ALLREADY CHECK! 
Tio i nio i morse drog jag på mig dojorna och lurarna och studsade ut genom dörren.
Även om det inte var någon långtur, så känner jag mig himla nöjd att jag bara ens drog på mig skorna och att jag orkade springa några steg längre än sist. (Ja, jag är rätt lat.)


Från det ena till det andra,
nu strålar solen faktiskt utanför och jag tänker inte sitta inne två minuter till!
Hjärtat mitt och jag ska ut med en filt och en bok på gräsmattan och njuta av några timmar i solen.

Glutta gärna in på mina tradera annonser,
har några lite oddy things som går ut ikväll,
om man gillar sånt ;)
http://www.tradera.com/auktioner/Felixen_


Tjipp <3

1 kommentar: